Tradovací žebřík – Mekka obchodování

Kolik má rok hodin? Tak zhruba 8760? Myslím, že to už bude silně přes tisíc hodin, co jsem strávil sledováním a zkoumáním jevů, které se odehrávají v tradovacím žebříku. Tam se totiž odehrávají příběhy stovek obchodníků, kteří se snaží těžce posbírat  své zisky. V žebříku se odehrává podstata obchodování, a pokud se obchodníkoví podaří alespoň zčásti předvídat to, co se v něm děje, tak má vyhráno! Základním principem je koupit levně a prodat dráž a tím vytvořit zisk, který je roven rozdílu cen.

Žebřík je na obrázku rozdělen na dvě části, vlevo je Lay strana, která představuje nabídku a vpravo je to Back strana s poptávkou. V místě, kde se tyto dvě strany dotýkají se právě obchoduje a dochází k párování příkazů v určitém kurzu (ceně). Částky, které jsou nad nebo pod tímto bodem čekají ve frontě na uzavření (obchodnící chtějí prodat za předem stanovenou cenu). Šedý indikátor vlevo pak vyznačuje objem zobchodovaných částek (tzv. volume). Dalším podstatným indikátorem je pak graf, který vykresluje vývoj kurzu (ceny) za který se obchoduje. V neposlední řadě jsou to pak modrá nebo růžová procenta nahoře, které značí přetlak poptávky nad nabídkou či naopak.



   

Jak jsem se již zmínil základem je nakoupit levněji než prodat. Pokud to zjednoduším, musí se mi částka umístěná vpravo podařit zobchodovat výše než částka vlevo.

Na obrázku se mi podařilo vytvořit zisk 1,34 eura. Koně jsem nakoupil v kurzu 3,25 za částku 50 eur (zpárovalo se mi však pouze 30,7 a zbytek 19,3 zůstal ve frontě - označeno jako vstup). Jakmile kurz vystoupal na hodnotu 3,4 tak jsem ho zase prodal. Tento 3 tickový obchod (rozdíl vstupu a výstupu je 3 články žebříku) mi tedy vynesl 1,34 eur. Dostih jsem pak dále obchodoval s výsledným ziskem  15,4 eur ( 14,69E na koni č. 5 a 0,78E na č. 9). Domníval jsem se, že kurz bude nadále stoupat a provedl několik dalších obchodů. Na obrázků můžete vidět, že kurz se zastavil až pod hodnotou 4.00 těsně před startem dostihu.



V řádu minuty jsem tak udělal pěkný 375 korunový zisk. Využil jsem přetlaku nabídky na poptávkou (Lay nad Back).

Kurz na jeho nejlepšího koně dostihu (favorita) se s určitou pravděpodobností a blížícím se startem dostihu snižuje (každý chce jeho kurz koupit, chce si na něj vsadit a tím pádem se klesá). Tohoto okamžiku se dá jednoduše využít tím, že koně nakoupím a vzápětí prodám se ziskem. V příkladu jsem použil obrácený postup. Takových  mechanismů existuje v trhu spousty a je na každém obchodníkovi, který z nich bude využívat a vydělávat na něm.
 
Aplikace Geeks Toy umožňuje rozmanité nastavení žebříku. Můj žebřík tak jak ho vidíte na obrázku má jen základní indikátory a je na každém, jak mu to vyhovuje nejvíc.


Související články:

Jak začít vydělávat

4 comments:

  1. výbornej článek Renys!
    kdo s tím začíná tak by měl mít toto
    jako povinnou četbu

    ReplyDelete
  2. Prosím tě, kolik minut máš do začátku na těch screenech? Tak málo peněz jsem zatím na koních neviděl.
    Dík
    Miloš

    ReplyDelete
  3. Diky Mumo, snazil jsem se to napsat pro zacatecniky.

    Milosi je to z Philadelphie US, tak 5 min. pred startem.

    ReplyDelete
  4. Super článek, jen tak dál.

    ReplyDelete