Jak se vyznám v dostizích?


  Nedávno jsem dostal email od jednoho čtenáře, který se mě ptal, jestli studuju formy dostihových koní nebo chrtů. Odpovím jednoduše: „Ne a jsem za to dokonce rád!“ Má znalost dostihů končí u jednotky délky tratě –  u furlongu, což je cca 201 metrů.


  Můj styl obchodování je založen pouze na situaci v trhu a jeho tvrdých faktorech (přetlak nabídky nad poptávkou, jednotlivé úrovně cen, dynamika trhu, čas do startu dostihu) a nikoliv na měkký faktorech (forma jezdce a koně, podmínky tratě, které můžou zavodníkovi vyhovovat či naopak).




  Trh mě přestává zajímat od okamžiku startu dostihu až do vyhlášení jeho vítěze. Naproti tomu v trhu operuji nejvíce 10 minut před startem koňských dostihů a 2 minuty před startem chrtů. To se teprve v trhu začínají dít věci a likvidita (množství nabízených a poptávaných sázek) s ubývajícím časem do startu rychle roste.


  Dokonce si myslím, že pokud bych se nějakým způsobem zájímal o závodníky, mohlo by to negativně ovlivnit moje výsledky. Můžu si snadno představit situaci, kdy začnu věřit díky poslednímu vitězství a formě určitému favoritovi a budu předpokládat pokles jeho kurzu (je favorit, lidé na něj budou sázet a tím kurz na jeho výhru bude klesat). Tento předsudek mě natolik ovlivní, že nebudu schopný z trhu vystoupit při opačném vývoji (kurz bude stoupat), a zakončím tak obchodování ve velké ztrátě.


  Pohledů na obchodování jistě existuje několik. Je možné, že někdo hledá hodnotu právě prostřednictvím statistik, traťových podmínek a je úspěšný. Úkolem tohoto článku bylo přiblížit můj pohled. Samozřejmě nezavrhuji i to, že mě časem jiné pohledy osloví.



Související články:

Jak začít vydělávat

No comments:

Post a Comment